CALL CENTER

Circula o poveste imediat dupa ’90, poveste pe care eu mi-as dori-o adevarata. E atat de veche si atat de actuala, mai ales pentru Romania din anul douazecioptsprezece.

Povestea zice ca un cetatean si-a cumparat un computer, l-a despachetat si l-a instalat pe biroul sau de acasa, dupa care a sunat la call center-ul Microsoft pentru ca aparusera ceva probleme. Convorbirea a fost cam ca cea care urmeaza.

-Buna ziua! Am sunat la call center Microsoft?

-Buna ziua! Da, ati sunat la call center Microsoft. Ma numesc cutarica, cu ce va pot ajuta?

-Am achizitionat un computer de la magazinul cutare si am ceva probleme, poate ma ajutati dumneavoastra.

-Cu mare placere, spuneti despre ce este vorba.

-Am despachetat computerul, l-am asezat pe birou, am legat monitorul, mouse-ul, tastatura, toate conform manualului, dar acesta nu functioneaza.

-Ok. Miscati putin mouse-ul. Se intampla ceva?

-Nu.

-Apasati tasta Enter. Se intampla ceva?

-Nu.

-Incercati combinatia de taste CTRL + ESC.

-Imi pare rau, tot nimic.

-Mai incercat, va rog, combinatia de taste CTRL + ALT + DEL.

-Ok, am incercat, insa tot nu se intampla nimic.

-Imi pare rau ca nu va pot ajuta prin telefon, solutia ar fi sa luati computerul proaspat achizitionat si sa va prezentati cu el la adresa noastra din strada puncte puncte.

Proaspatul proprietar de computer (trebuie sa mentionez ca in perioada aceea erau foarte putini cei care detineau un computer, preturile fiind de peste 1000 dolari pe bucata, un apartament in Romania costand aproximativ 5000 dolari) impacheteaza calculatorul si se prezinta la call center unde este intampinat de amabilul operator. Acesta din urma este surprins cand baga calculatorul in priza, face legaturile intre acesta si celelalte periferice si totul functiona perfect. Il intreaba pe cel care sunase daca procedase la fel cand a instalat calculatorul la el acasa, acesta din urma raspunde ca aproape la fel, doar ca nu l-a bagat in priza. Reactia operatorului a fost cam asa:

-Ok. Multumesc, puteti pleca.

-Si eu va multumesc si imi cer scuze ca v-am deranjat. Si a incercat sa impacheteze calculatorul.

-Imi pare rau, calculatorul ramane la noi.

-Nu se poate, l-am platit, sunt proprietarul de drept al lui, nu vad de ce nu mi-l puteti da.

Aici intervine operatorul cu raspunsul care mie mi s-a parut genial, sefilor sai nu, pentru ca a fost dat afara, cel putin asa este povestea. Raspunsul este urmatorul.

-Pentru ca sunteti prea prost ca sa puteti avea un computer.

Mi-am adus aminte de aceasta poveste dupa ce acum cateva zile am vazut o fotografie geniala pe facebook, fotografia care insoteste acest articol.

Mi-as dori ca in cateva zile sa primeasca doamna Dancila un telefon de la un operator, nu conteaza cine e si de unde suna, care sa ii spuna urmatoarele:

-Doamna Dancila, va rog sa parasiti postul de premier al Romaniei.

-Da de ce? Eu am fost numita legal si cred ca acest loc mi se cuvine.

-Pentru ca sunteti prea proasta pentru a fi primul ministru al acestei tari.

Intrebarea finala este daca acest operator ar fi dat afara de catre sefii lui, cum s-a intamplat cu cel de call center Microsoft, iar raspunsul este ca, oricum, merita incercat acest apel.